Zemiaky – ak ich jete, pripravujte ich správne

Zemiaky – ak ich jete, pripravujte ich správne

Viem, že mnohí z vás ste tu takí čo nefandíte nizkosacharidovej strave. Pre vás som na dnes pripravil ako si môžete pripraviť zemiaky a ryžu tak, aby vás nezaťažovali tak veľmi rýchlym nárastom glukózy a aj inzulínu a zároveň aby neboli tak kalorické.

1. Varenie a chladenie ryže – parenie, varenie v tlakovom hrnci a opečenie ryže zvyšuje premenu stráviteľných sacharidov na nestáviteľné. Ryža má zároveň nižšiu kalorickú hodnotu.

2. Zemiaky – uvarené a hneď zachladné na 4 °C obsahujú viac nestáviteľných sacharidov a tým aj menej kalórií ako horúce zemiaky. Zemiaky môžete skladovať pri 4 °C počas 6 dní a znovu zohriať na 65°C a konzumovať.

Cez takúto prípravu sacharidov znížite kalorickú záťaž organizmu, nestráviteľné sacharidy zvýšia pocit nasýtenia a zlepšujú toleranciu na inzulín.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.